Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Bröllops Noja

Av anna - 28 februari 2012 15:34

I går fyllde The Sis år - och inte en enda present fick hon av mig!

Men jag lovar och svär, heder och samvete, tvi tvi tvi - att hon får en senare.


Var en vända på sopstationen och lämnade av en billast saker till EriksHjälpens (?) loppis insamling. Dom tog allt, trevligt. Ibland är dom oförskämt kräsna. För ett par år sedan kom jag med någon möbel (glömt vad det var) som var kanske ett halvår. Jag hade ångrat inköpet och orkade inte sälja det/den. Kom på den goda idén att skänka till välgörenhet!

Mannen som tog emot saker rynkade på snoken och sade att det var inget i "hans smak" ???!!

Så det blev att slänga i container istället. Det var trist.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- Grattis Syrran på födelsedagen -


 

- bikinibruden The Sis i Löderups Strandbad -


  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Från det ena till det andra


Bröllop!

Åhh, när jag var liten var det Det Stora i livet, inte själva grejen men att vara gift,

  utan själva bröllopet!

Klänning, slöja, krona och partaj.


Ännu faller jag i trans över vackra brudklänningar......tänk att få en sådan på sig och valsa

ut på golvet med sitt hjärtegryn.

I en gammal dagbok står det att läsa (med sneda bokstäver) att när jag var 25 år skulle jag vara gift.


Kommer ihåg att jag som liten tänkte att när jag blev 25 år - då var livet "klart".

Då skulle jag vara gift, kanske barn (osäker på det redan som liten), villa, volvo och vovve.

Och ett arbete som var fantastiskt trevligt.

Det mesta sket sig kan jag meddela.


För det första: Livet var inte slut vid 25, jösses hade precis börjat!

Fullt ös, medvetslös, eller vad man nu säger.

För det andra: Att hitta Den Där karlen som var villig att dela nytta o nöje samt sitt efternamn med mig - var besvärligt. Hittar endast sådana som gärna bodde med mig....utan Ringen i sikte.

För det tredje: Även om arbetsmarknaden var bara att välja o vraka i - på den tiden -

kunde jag inte bestämma mig för vad jag ville syssla med.

Det "betalar jag av" för ännu.


Nu, vid min ålder 20 + 20 har jag precis hittat villa, volvo och vovve.

(okey då, inte volvo utan ford o vw - same shit)


Men gift blir jag nog fan inte, och nu är jag för gammal att ikläda mig oskuldsfull

vit klänning och traska upp till altaret.

Synd.


Oj, vad mycket det blev skrivet om detta.

Och jag som endast ville visa roliga brudpar att ha på tårtan!

Så kan det gå.


     


Titta här! Flera!


  

 
 
Vivi

Vivi

29 februari 2012 08:27

Äsh då, man blir väl aldrig för gammal för att gifta sig, sedan kanske bröllopet inte alltid blir precis som man drömde det när man var liten, men en fest & fira livslång kärlek blir man aldrig för gammal för ;)
Jag komemr säkert vilja gifta om mig om ett par år ( med samme man förhoppningvis) ;)
Oh lånarna som bok ...den måste jag leta upp ! :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Ingen bild

The Sis

29 februari 2012 18:02

NEJNEJNEJ....Volvo skall inte nämnas i samma mening som ford & vw USCH! Volvo & Cheva regerar *visa gump*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards