Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Vårkänslorna bubblar

Av anna - 26 februari 2012 12:42

Nej, jag löper inte!


Fick den frågan en gång när jag var vår-berusad...

Det var ganska roligt sagt - egentligen.

Men min kvinnliga känslighet begärde att jag morrade åt karlen som sade det.


Sol ute - sol inne

sol i hjärta - sol i sinne


Säger man inte så?


Dagen har varit full av musik, glada rop och allmänt leende bland grisar och Soldater.

Radions volym skruvades upp och vi skuttade till Lady Gaga och Svenska Björnstammen - båda lika bra.


Nu är det dax för en vandring vid havet, minigrisen följer inte med. Det där med att vara utomhus är inte hans grej - även om vi lockade med att vi tar bilen dit och hem.


Plockar med kameran så jag kan visa lite bilder från Skånes vackra, dånande (som tar, utan att ge tillbaka) hav.


   


Framme, mina medresenärer försvann snabbt iväg. Gamla tant jycken och jag tog det lite lugnare.

Där var så mycket som det skulle sniffas på (gamla tanten, inte jag) och pinkas på.


     


 - Havet -


Mycket folk ute med picknickkorgar och lös-springande barn, vattnet skvalpade hemtrevligt och det blåste nästan inget alls.

Soldaten "-vad är det med er svenskar? Grillar korv hela tiden?!"

Jag brydde mig inte om att svara.


   


Stenigt, lite svårt för gamla tanten att gå - tills hon skuttade ut i vattnet. Bada i havet är det bästa hon vet! (förutom att äta..)


    

 

- Bada!! -


   


- Plocka sten -


Vi har en tendens att plocka på oss fina stenar, ibland målar vi dom i olika färger, ibland skriver vi rara saker på dem. De finaste hamnar på hyllan/karmen ovan öppna spisen. Nästan hela familjen på bild, vi saknar minstingen som stannade hemma med de elektriska prylarna.



- Gamla tanten och en liten skymt av Soldaten -


 



- Skuggan på språng över bron -


 

- Gamla tanten hittade en finfin liten pinne... -


Det tar på krafterna för en gammal vovve att springa runt och leka, nu sover hon utmattad. Hennes stela leder mår givetvis inte bättre av badet och leken - men hon hade det så  k u l  och var så glad! Det är så sällan nu för tiden vi tar med henne på äventyr. Det blir att bära upp henne till korgen i kväll, pluttan.

Tre små grisarna är avlämnade i sin moders ömma famn - efter lekt "tråkiga djur" i bilen.... En ny lek vi kom på idag, man ska låta t ex som en ko, hund, höna osv. Som en TRÅKIG sådan....

En tråkig hund säger "voff" - på ett trist, oengagerat vis, kort och snabbt, liksom.

Prova, vet jag!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards