Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Rosa drömmar

Av anna - 3 februari 2012 14:19

Fredag.


Kramsnö, det knarrar som bara den under stövlarna = mysig, men lite jul-likt och julen har varit och farit.

Tomtarna och adventsstakarna är nerpackade och julgröten uppäten.


Känner mig splittrad.

Inte själsligen.

Alla dessa kartonger, allt som ska packas ned och allt som ska packas upp.

Det som jag inte kan packa upp = vart ska jag ha prylarna? Mina möbler är inte här.

Allt som är kvar att knöla ner, suck.

Köket skrämmer vettet ur mig! Ända har jag plockad med mig en del hit till dungen.

Varför har jag saker till en hel "Familjen annorlunda"?!

   

För att jag är annorlunda?!

Fan vet.


Har varit ute och traskat i solen tidigare idag, solglasögon hade inte varit fel! Men då måste jag pilla in linser och jag trivs inte med linser. Dom skaver och torkar ut hela ögat, det har hänt att linsen hoppat ur ögat pga av det.

Inte för jag trivs med glasögon heller för den delen. Jag vet! Jag vet! Finns flashiga laserbehandlingar för att genom hokuspokus fixa tillbaka synen..... Otäckt!! Tänk om det går fel! Jag ser redan så dåligt att några misstag finns det inte plats för.

Visst hade det varit fantastiskt att på morgonen slå upp de (vackert glittrande) ljusblå och S E !!

Wow - absolut. Eller att kunna ligga på sidan och glo på tv, utan att bågen blir knas! Eller att kunna svettas utan att glasen kasar ner på nästippen - min tipp är liten, inte mycket att hänga brillorna på

Eller kunna svimma hit och dit - utan att få bågar vridna på de mest konstnärliga sätt.

(som ger optikern en tår i ögonvrån)


Soldaten har kommit på en grej som vi borde göra!

Som kostar lite slantar!

....för det har vi så mycket av, mohaha!

Han är väl påhittig karlen min!?


- En ny kyl/frys -

Tadaaaaa!


 


En sådan här - vill jag ha!!


- det blir det inte! Men drömma kan jag få göra! -


     


Och en sådan här!!


- Jaaaaa!! -


bilderna är lånade härifrån!


Kylen som brummar i köket närmar sig ålderdomen och suger el lite för mycket.

Är galen på alla jä-la klistermärken som sitter på hela frysen!!

Hata.


  


Mina barn hade aldrig i livet fått sätta upp en massa skräp, icke!!

Never. Dream on baby.

Att där är små bucklor på kyldörren, vad gör det. Har lite kom i håg lappar över.


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards