Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Packad och glad

Av anna - 1 februari 2012 19:03

Snö.


Det började lite fjuttigt men sedan tog det sig - stora fina fluffiga flingor - och nu ligger det snö på marken!

Nästan överallt.....som ett tunt (väldigt tunt) lager av florsocker.

Inte slädföre precis och min längtan efter en spark får sättas på väntlistan. Ett par vintrar till?

Whatever.


- Nyduschad, nykammad och lätt rödflammig (?!) -



   


- med gosiga strumpor - 


Pratade med mäklaren idag, lämnar över nycklar och lägenhet i Helenas ömma vård den 2 mars, sorgligt men skönt.

Var i stan och packade igår.

Ett tips!!

Ha inte böcker!!

Satans tunga och tar plats som en flock elefanter!

 

Inte en pryl i köksskåpen kom i lådor, böcker och rassel fyllde upp bra. Kom på senare att jag har ju fler

tomma kartonger på vinden! Nice.

Hade varit superskönt att få köra undan de lådor som är packade, tömma av dom här och fräsa tillbaka med

tomma kartonger.

Sjukt att en mogen kvinna i sina bästa år (haha) har så mycket onödigt.....och sådant som är bra att ha (när då?)


Sedan är det ju dom där prylarna som är  m i n n e n. Allt från favoritdockor till snygg-klänningen från tiden som partypingla. Totalt onödigt : kommer jag att leka med mina gamla dockor igen = svårt att tänka mig.

Kommer jag i snygg-klänningen igen = svårt att tänka mig.

Efter moget övervägande gav jag upp min dockvagn i förra flytten. Oh my God.


Men böcker, jag älskar varenda en av dem. Men inte att bära runt på. Usch, tänk om jag sträcker en sådan där muskel? Eller får träningsvärk?   


 


- Jag är packad - men inte tillräckligt -


 


- Tom hylla och klädkammardörr -


Jag tackar inte nej till givmildhet, absolut så kan det kännas lite fånigt att ta emot gåvor. Speciellt när jag verkligen behöver den där gåvan. Så dumt.


Allmosor - heter det så? - det ordet får mig direkt att tänka på fattig-Sverige, stackars svältande barn, torra åkrar, klimpgröt och stekt sill.


utan skammens rodnad på kinderna tog jag emot en säck potatis, en säck lök samt ett flak ägg av föräldrarna igår. Ikväll blir det äggkaka med bacon till middag, nix inte midnattsmiddag idag - något tidigare. Typ vid halv tio.


Alla odjuren har fått mat, även om gamla tant jycken och Vanessa skulle kunna tänka sig äta lite till.

Så bra blir det inte, eftersom vi fått dra in på torrfodret så blir det precis vad som behövs och inte en bit mer.


The catz får normalt Royal Canin för överviktiga katter - och nu helt simpelt "ica-torrfoder"

Jag kan ha fel, men det känns bättre att ge dom rackarna "fin" mat. 800 kr säcken.

Bara lägenheten är borta så kan jag rusa och köpa rätt mat!

För att inte ta livet ur katterna helt så får dom samma mammis som tidigare.

Översättning: Mammis = blötfoder. Gourmet Gold, mousse.


Nej, nej än sitter vi inte på ruinens brant!

Det är bara det där barnunderhållet, som är högre än vad de flesta andra pappor betalar.

Och mina onödiga lägenhetsutgifter.


Det ser ut som jag kanske är på G för ett annat arbete. Dock inte på så många timmar

.....såååå det kommer att bli ett dyrt kalas att få in lilla fossingen på nytt ställe.


Att åka TÅG och BUSS mellan Skurup och Malmö kostar skitmycket = nytt arbete och mycket mindre slantar.


  








 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 februari 2012 14:39

Hmm, ser ut som du har typ två meter långa ben på bilden där ovan. men snygga strumpor var det!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

anna

6 februari 2012 15:53

Vidvinkel på kameran = lååånga ben...eller nåt:-)
Nix! Spelar inte in mitt åsna/duva skratt - det räcker att mina närmaste får stå ut med det.
Liten förklaring kan jag bjuda på: skrattet börjar litet fnissande, går vidare till åsne- bröl och slutar med konstigt kuttrande!
Typ :-)
Gillar dina skojiga bryderier!
/ANNA

 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 februari 2012 16:46

Låter ju alldeles förtjusande! Vilken ära att jag får framkalla detta lju.. skratt :-D

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards