Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Katastrof bakom soffan

Av anna - 30 januari 2012 12:59

- Solen skiner och himlen är blå -


Det är ganska kallt ute....stackars Soldaten fick gå upp i ottan för att köra och köpa pellets till pannan.

Dumpa släpet här och köra vidare till arbetsplatsen.


Innan han for iväg på pelletsjakt hade han en "idé"


"Du skulle kunna köra och hämta pellets idag!"

"??!!"

"Låna Grannen med hönsens bil och häng på släpet - bara."

"??!!"


För det första: Vem lånar ut sin bil till en nybörjare, som har kört ensam En Gång? Och med släp!?

För det andra: Vet han inte hur mycket En pelletssäck väger? Och vi ska ha släpet fullt.

För det tredje: Kanske en idé att öva med släp - tillsammans först?


Sedan skrattade han rått och for iväg.


Är det konstigt att mina vita hårstrån tränger sig på? Det senaste året har jag vitnat mer och mer.

Kan döljas med färg - men vad fan, är jag till åren kommen så kan det få synas....


MIN LUGG!!


   


 


Titta och döm. Är det ruskigt?


Igår var Balla Balder på besök....han bajsade på golvet. Och inte en käft såg det!? Huset fullt av folk = The Sis, jag, Soldaten och tre små grisar.


Kattmaten står på kortsidan av soffan med en kartong framför - låter konstigt, men det är inte så märkligt i verkligheten. Gamla tant jycken har lite svårt att låta bli att diska skålarna annars - den där lösningen fann valpen skrattretande. Så han sprang på stora tassar mot soffan, kastade sig platt ner och ålade som en fisk in under, när huvudet kom fram på andra sidan började han  ä t a !! Kroppen låg helt avslappnad i märklig vinkel. Huvudsaken var att munnen fungerade. Det smaskades och knaprades och katterna flydde.


Graciösa The Sis skulle plocka ut grabben, det slutade med katastrof.

Balla Balder började sprattla, hamnade i vattenskålen som välter ut över mat och golv.


The Sis börjar svära, jag tar valpuslingen under armen. Gamla tant jycken vaknar av uppståndelsen och vill vara med; det luktar mat! Kartongen (Hundskyddet) far iväg, The Sis ligger på alla fyra och muttrar medan hon torkar vatten (Parkettgolv)

Mellan soffa och vägg finns inte mer utrymme än att systern får plats. Ändå tränger gamla tanten in sitt huvud på samma plats?! Jag skrattar och svettas med en halvt galen valp under armen.

Samtidigt lagar jag middag....försök ha koll på fiskpinnarna med en hund i famnen. Som börjar bli för stor och tung för att bäras.


Vet inte riktigt hur, men till slut hade jag fått alla till bordet, alla djuren fått mat - på olika ställen i huset....

Valpen fick vi knyta fast med kopplet på en stol. För att få mat-ro.

Gamla tanten tycker Balder är SkitStörig! Bara han tittar på henne åker hennes läpparna upp i ögonhöjd - hon ser inte snäll ut. Balder begriper inget och fortsätter att busa runtomkring henne. Smart.


Tre små grisarna är bra på att underhålla honom. Jäklar i havet, fram och tillbaka, hit och dit. Ruggigt kul med en tygbit. Balla Balder hängde sig fast med sina hemskt vassa babytänder i tyget och en av grisarna sprang fram och tillbaka med honom åkande efter sig. De såg lika glada ut allesammans.


Katterna dök upp vid matdags....tills dom såg Balder; vände och sprang därifrån. Dom är inte valpvänliga. Sebbis blir onaturligt skräckslagen och Nessi vill begå mord.... Hur fan har jag uppfostrat dom?!


Kvart över sex skulle all grisar in i bilen och forslas till sin mor.

The Sis och uslingen körde mot sitt lilla hus, den lille somnade som en sten i bilen och orkade knappt gå från bilen till huset! Utslagen.


 


  


PS: den där brandvarnaren som uppför sig märkligt - i morse var den på väg ner igen.

Och nu har jag inte haft tvättmaskinen igång.


 
 
Ingen bild

Någon som du kände

30 januari 2012 19:05

Det är inte sexit att låta sig förfalla och dra ullsockerna på fötterna och låta dom grå håren få leva sitt eget liv. Men vist livet på landet gör sig påmind om det enkla och naturliga. Men så osexigt att man står inte ut, naturen kan behöva hjälp på traven. Jag kom att tänka på är den där tanten som slutade använda spegeln när hon inte orkade bry sig om sig själv. Är du hon?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards