Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Män med vapen

Av anna - 29 januari 2012 11:40

Mohaha!

Det där spöket som slängde brandvarnaren i golvet igår. Han hälsade på en gång till igår kväll!

Vi satt helt lugnt och stilla och tittade på E.T på tv:n, fjärrkontrollerna låg mitt på soffbordet och katt nummer ett var ute och katt nummer två låg bakom soffan. Jycken - som inte har för vana att hänga på bord, låg under nämnda bord.

Så sa det "klick" - du vet: trycker man på ok-knappen kommer det upp vilken kanal som visas och vilket program - och fram dök kanalinformationen. Från en helt annan kanal?! Som inte ville försvinna igen.

Tjatter utbröt runt bordet. Kul - tyckte jag.

 


För en stund sedan utbröt det oljud igen. Gamla tant jycken skällde som en galning och försökte hoppa ut genom glasdörren i köket. Tre bilar kom ner körande på "vår" lilla grusväg. Parkerade ute på marken och ut vällde typ 70 jägare.... Jag har lite svårt för den typen av hobby, fara ut i gäng för att döda. Varför i hela fridens namn vill någon göra det??

Givetvis begriper jag vissa dödsfall krävs, även om det är trist, men att spatsera runt med gevär för att mucka med harar och fasanser - där har jägaren tappat min förståelse.

Jo - om personen i fråga svälter och inte har någon mat! Men hur ofta har någon det så i Sverige? Speciellt någon med lov att jaga, stora bilen och ett gäng fräsiga puffror.....och välmående jycke bredvid sig.


 


Fjärde skjutningen i Malmö på en vecka. Men.....det är inte så farligt! Bara att gratulera Malmöborna, med min uträkning så kommer det att bli många fler. Fyra - tssssss - inget att offra tidningsplats till.

Besvärligast är det om en stackare avlider, då blir stan avstängt (glöm inte köpa blommor) och sedan ska vi gå i sorgetåg efter en bil med den avlidne. Under rop och skrik. Det ligger liksom inte för mig. Att högljut sörja en för mig okänd person.

Sorry.

  


Litet ljus i mörkret : fick meddelande från mäklarkillen. Söta, trevliga Helena har inkommit med BUD! Imorgon ska mäklargrabben och jag talas vid, bestämma hur taktiken ska läggas upp. Placera ut våra trupper så att säga. Samtidigt undvika att trampa på en mina. (måste nog börja umgås med andra än Soldaten...)

Inget skambud, men inte riktigt vad tänkt oss. Minst 5 000 kr till, men målet är 10 000 kr till = då är den hennes.

Hoppas, hoppas hon inte ändrar sig.


KOLLA HÄR - lägg ett bud!!


På kylskåpet har jag satt kvittot från min ica-shopping i fredags. Skuggan tittade på den och frågade varför den satt där. Eftersom det är min första egna biltur shopping!


Skuggan "-hur mycket handlade du för?"

Jag "-800 kr"


Skuggan tittade på mig, sade inget men hennes tanke var lättläst :

"Oj, pappa kommer aldrig mer låta dig åka och handla ensam igen..."


Så jag lade till att det var faktiskt "mina" slantar!


Skuggan "Jaha! Då så..."    


Kul att se henne, skaka lite på huvudet och se bekymrad ut. Tyckte nog att jag slösade loss.....på toapapper, mat, kattmat och lördagsgodis - eller kanske inte på godiset.


  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards