Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Lite skvättande

Av anna - 27 januari 2012 16:15

Jag tyade inte mer!

Jävlar vad en valp kan ta musten ur mig....jag är slut.


  


The Sis körde mig till den charmiga byn invid havet idag, med i bilen var valpen Balla Balder.

Söt och gosig.    

Hade det riktigt mysigt han och jag.

När jag kilade in till min läkare - endast 3 minuter för sen - tog dom sig en runda i skogen bredvid.

Där hände det saker - mohaha!


The Sis blev akut efter-kaffet-nödig, efter en del funderingar och det moraliska bekymret över att visa stjärten offentligt. tog hon det stora beslutet att släppa en kiss i skogens skydd.

Det verkade grymt besvärligt, byxorna vid fotknölarna, hukande bakom en gran med en valp. En valp som skuttar och hoppar "vad gör du?Jag får se! Vad gör du? Jag får se!"

Ett grepp runt halsen (!) på den speedade jycken så kunde äntligen kaffe-skvätten komma ut.


= lilla tanten är ute på en pigg förmiddags promenad, i skogens dunkel prasslar det, en galen valp hoppar fram och tillbaka. Svordomar ljuder och plötsligt blir det tyst. Lilla tanten som är en nyfiken själ pinnar fram över stock och sten, böjer undan en gran-gren - en granig gren, en grenig gran? - och får se : En kvinna i obestämd ålder, med vilt hår sittande på huk. Framför sig har den obestämda kvinnan :) en valp, i ett rejält jag-stryper-dig-grepp.


Synd att jag missade den föreställningen, tyvärr var jag då upptagen med att gråta på vårdcentralens toalett.

Tagit min tillflykt in dit pga av en tegelsten som satt och gnagde på min hornhinna. Sedan morgonen hade den suttit där och irriterat mig, och nu skulle den ut! Ögat med tegelsten grät som ett barn och mascaran rann, men ut kom den!! Ett litet, litet katthår - hur kan det kännas som en tegelsten?! Vänstra ögat som inte upplevde samma irritation är empatisk av naturen och grät med sin granne. Rödögd och smetig av mascara stapplade jag ut i världen och letade upp min chaufför (som inte var kissnödig längre)


Besökte Netto i Trelleborg på hemvägen, men ingen av dem hade kvar det jag var på jakt efter. Buhu!

Så är det när jag inte är ute i god tid, suck. The Sis som hann med i spurten är stolt ägare till en tjuzig provdocka för endast 300 riksdaler. Jag är inte avundsjuk - bara svartsjuk.

Bajs och skräp.

Nåja, så sparade jag dom slantarna.


 


Lånad, klicka här!


Hemåt styrde vi färden, tänkte oss en lugn fika i dungen. Tänkte vi oss alltså.

Gamla tant jycken är så där imponerad av Balla Balder....idag var hon extra känslig och morrade så fort valp-uslingen tittade på henne. Pucko-valpen vägrade inse detta och skulle hoppa och skutta omkring henne, samt slicka tanten på nosen. Nosen är förbjudet område. Morr.


För att verkligen fira så kissade Balder. På Den Äkta Mattan.

Skickade ut tanten i hallen och där låg hon och småskällde surt.

Då kände Balder för att fira ännu en gång, och kissade. På Äkta Mattan.


Han som är så duktig med att kissa utomhus! Hade han hjärnsläpp?

Eller var det gamla mysiga dofter från tidigare valpiga olyckor? Eller en spännande doft från när Sebbis var

rädd och släppte en liten pöl?


Orkade inte ta reda på det. Jag tyade inte mer. The Sis fick ta sitt barn och åka hem.

.....och jag sanerade mattfläcken så gott nu det gick.


Matt-tvätt sökes!

  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards