Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Ronny, Ragge o jag

Av anna - 26 januari 2012 20:26

Tuta och köra.


Idag satte jag mig i en bil, för första gången helt ensam. Samt första gången jag körde den bilen, två motorstopp blev det. Men vad fan, ny bil för mig.


En Ford, givetvis kommer jag att tänka på hjältarna från förr; Ronny, Ragge och Fååååårrrden!

Måste införskaffa sången "söta lilla Anna" (eller vad den heter)

Borde börja snusa, dra ner jeansen under rumpan och tjoa "-pööööka!"

Kanske inte...detta är ju trots allt en nyare bil samt full av bilbarnstolar. Inte så passande?

Annars gick det bra, körde inte över någon och körde inte för fort.


Mest imponerad av att Soldaten släppte iväg mig, utan att ha kollat upp mina körkunskaper först.

Snacka om att han litar på vägverkets inspektörer.

 


Vad tycker du? Ska jag testa The Sis bil imorgon? Kära nån. Den är stor. Och mintgrön.

Och automatare = hurra!! Lajki a lot!

Vilken ras på bilen? Se nedan.


 


Det har varit en lugn dag i dag. Känt mig förkyld minus snoret och nysningar. Märkligt vad?

Den där trista tunga känslan man får vid förkylning i huvudet, usch. Något bättre nu, efter att ha segat runt.

Ätit chokladkex och klappat odjur.


Väntar med spänning på mitt vinst-halsband jag vann för några dagar sedan. Ska bli galet trevligt att slita upp det paketet. Fånigt egentligen, det där med att vinna saker. Känns så spännande! Kan bero på att jag inte brukar vinna i tävlingar. Och det i sin tur beror på att jag inte brukade vara med i tävlingar. Men nu för tiden, oj oj.


Efter ha börjat blogga och titta runt på andras bloggar - så finner jag en mängd trevliga saker att vinna!

Funderar på att själv ha en tävling. Det lockar besökare. Det känns trevligt att det finns folk där ute i världen (okey, i Sverige då) som läser just mina ord.

Även när jag mest babblar en massa skräp om just ingenting alls.


Blir midnatts-middag idag igen, det går bra. Det blev ofta middag sent när jag själv arbetade på fåniga tider.

Fåniga tider är allt som inte är mellan 8 - 19, tycker jag.


Såg att min gamla arbetsplats har fått nya öppettider, 7 - 23.....satan i gatan, det är sent.

Trots allt så är det inte en vårdinrättning eller liknande. Är kunder och personal nöjda, ska inte jag klaga.

Men nog är jag nöjd med att slippa dom tiderna. Huga!


Puss och kram.


  

 
 
martina

martina

26 januari 2012 21:53

sv; hehe, tackar!

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Ingen bild

The Sis

26 januari 2012 22:20

TURKOS...inte mintgrön!!

 
Sin

Sin

27 januari 2012 17:27

Jag tycker du ska testa! kram på dig Anna! Du skriver en så bra blogg. Min vän delade den på facebook för ett tag sedan och sedan dess läser jag den varje dag efter jobbet :-) Du skriver jättebra och ärligt.

kram! <3

http://sex-blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards