Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Mitt i naturen

Av anna - 26 januari 2012 16:54

Toalett lektyr


Det är inte ofta som "uppslaget" från reklamhögen är verkligen läsvärd.

Om husdjur och intervju med Martin Emtenäs, en av mina favorit-programledare.

Hans favoritdjur är hasselmusen!


Har du "nej tack till reklam" på lådan?

Då bjuder jag på intressant info här!


Vanligaste marsvinsnamnen:

Ludde

Teddy

Sixten


Vanligaste hundnamnen:

Molly

Wilma

Ludde


Vanligaste kattnamnen:

Maja

Nisse

Smulan


Vanligaste husdjuren: Katt i 726 000 hushåll, Hund i 552 000 hushåll, Fiskar i 173 000 hushåll,

Kanin i 86 500 hushåll, Fågel i 82 250 hushåll.


Namnfundering; Ludde är på modet ser jag, hund som marsvin. Och jodå, har minsan varit bekant med en hund som hette Ludde (Ludwig) - dock inget marsvin.

Nisse, en liten ärta till jycke och Smulan, här stämmer det, en katt!


Mitt fjolliga namnintresse har jag tjatat om tidigare, men eftersom det är ett "intresse" så kör jag på lite till.

Har haft en del djur genom åren, alla namnen var dock inte så genomtänkta...men de flesta. Samt att några djur döpte jag inte själv, de kom med namn.


Första undulaten - DRUTTEN - födelsepresent av farmor och farfar, dom fick ta tillbaka fågeln...jag tyckte han skrek för mycket?! Inte direkt en djurvän på den tiden. Vad kan jag ha varit, 5,6 år kanske. Sedan fick jag en syster, och henne fick man inte lämna tillbaka....


Modern har haft ett gäng trevliga undulater, den ene roligare än den andra; PUTTE, PELLE, KALLE och TUTTE. (Kalle var nog inte undulat när jag tänker efter, skitsamma)


Marsvinet SNUTTAN - söt, bet systern och jag blev helt sanslöst allergiskt. Klasskamraten Carina fick ta över ägarrollen.


Guldhamstern - och nu hesiterar jag, vill inte berätta vad odjuret hette. Mitt försvar är att jag var inte så jävla stor!! Okey, meningen var att han skulle hetta HAMPUS, så det blev det en hona....- PUSSI

Jepp. Hon var högst otrevlig och sedan dog hon.


Det blev faktiskt fler undulater under åren! - GIGGI, SIRI och OLIWIA


Grå väldigt trevlig och tålmodig kanin - KAJSA BUSAN SNURR, tyckte om att ligga i soffan samt åka dockvagn.


Engelska cockerspanieln RAMBO. 1989 - 1999.


Vädurskaninen - LABAN, som jag ärligt talat tröttnade på och gav bort till en barnfamilj.


Perser/norsk skogskatt, grå, söt och egensinnig. Lämnade sin familj i vuxen ålder och kom till mig. Jag var inte redo för den rollen, inte mogen för ett sådant åtagande. Katten - SHEILA, jag ångrar djupt att jag lät henne flytta vidare pga tidsbrist.....istället för att slopa andra saker och sätta henne först. Hemskt ledsen för det.


Dvärghamstern - LINUS, med stor personlighet och mycket sällskaplig. Dog av cancer och vi grät som barn, både dåvarande sambon och jag....hemskt. Akut avlivning. Vi var inte med när han fick sprutan...efteråt fick vi komma in och titta på Linusbebben. Låg så fint på vit duk och med tända ljus bredvid, tack till syrrorna som fattade att även en liten hamster är viktig.


Gerbilerna - OSCAR och OLIWER. Roliga! Boxades, stod på bakbenen och tjongade på varandra. En varm sommar, på väg till stugan : de små hade tagit sin tillflykt till sin potta i buren, satt och höll sig i pottkanten - med lätt gröna ansikten....


Katt-tvillingarna VANESSA och SEBASTIAN, som oftast benämns som odjuren här i dungen.


ej att glömma, tre små grisarna och gamla tant jycken!


   






 
 
Ingen bild

Systern

26 januari 2012 19:19

Vill påpeka att Kalle flyttade till Sonja o döptes om till Kajsa för hon blev med ägg. (Sk. kärlekspapegoja)
O hade inte Kajsa (kaninen) penis?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards