Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Josefine och jag

Av anna - 23 januari 2012 20:59

Klockan är nio och det är spöken på tv 4+, nej förlåt! På 7:an - menade jag.


Undrar ännu varför fyran ändrade namn. Skit samma, jag säger fyranplus. Fånigt det där med att byta namn, när ett namn funkat i flera år.

Kommer du ihåg när Kvällan ändrade till Idag? Var det lönt? Nix.

Gatunamn! Borde vara förbjudet att ändra på.

Företag. Suck.

Skolor.....beklämmande.


För lugnets skull måste jag säga, det är skillnad om det är människor som byter namn. Namn är viktigt, ska passa individen. På till utsidan och insidan. Det är inte alltid rätt namn som föräldrarna väljer. Oftast - men inte alltid.


För min egen del, har Modern berättat att jag hade två namn utvalda och klara. Men! När det var dax att fylla i pappret till dopet ångrade hon sig! Fick en uppenbarelse eller något...

Konstigt, fånigt eller bara inbillning har jag ända sedan jag fick veta det (jag var inte gammal).....känt fullt och fast att det är just dom namnen jag var avsedd att ha!!


- MARTINA JOSEFINE -




Stackars Modern, vet inte hur många gånger jag beklagat mig över att hon blev knäpp och ändrade mitt namn. Kom precis på; undrar om Daddy fick reda på det innan pappret skrevs på?! Det är inte säkert.

The Sis namn var även det utvalt - Andreas - och det sket sig.


  


Jag är mer en Josefine än en Anna....märklig känsla, men den går djupt.

Undrar om det är därför jag har "namn-noja"? Samlar på fina/bra namn, vet aldrig när den listan kan komma till hands. Till djuren tex. Namnförslag till vänner och bekanta - som har risig fantasi.

Om jag hade valt att ha barn? Givetvis har jag namn till det också.  Nyfiken?


Okey, en grabb skulle heta Ville Mattea och jäntan Nina Madicken

fråga mig inte varför, men namnen har varit klara i några år.


Det är tur för Soldaten att han/de valde riktigt bra namn till de 3 små grisarna.

Stort plus att namnen fungerar i många andra länder också.


 



Det var ju om  s p ö k e n  det skulle handla om - inte namn-noja! Så kan det gå när inte haspen är på i huvudet.

Soldaten är lite småsur på mig. Jag har bjudit hit min spökbekanting från lägenheten i Malmö. Och han/hon dök upp här minsann! Kul.

En dag när jag var hemma i lägenheten kände jag att lilla spöket var där, och kom att tänka på: spöket kanske saknade mig och katterna?! Oförskämt av mig att bara dra, utan att bjuda med hela "familjen".  Lilla spöket besöker oss bara ca en gång i veckan, ibland mindre. Lite olika. Har väl annat att göra.


Lilla spöket är en katt.

Som brukade hoppa upp i kökssoffan med en duns, krafsa i pottan och knastra med torrfodret. Det är möjligt att jag sett katten, jag ser vansinnigt dåligt om det är lite mörkt,och skumt i vrårna + att jag är så van att se mina egna odjur överallt.


Två andra har sett katten.

En av dessa personer är helt emot andevärlden "finns inga andar!!"


Frågan är om det är en katt som hittat oss och trivdes eller om det är en katt som jag känner.

Grå lär den vara, och jag har varit sambo med katten Sheila - grå perser/norsk skogskatt.


Sådär ja, nu är "Det okända" strax slut och jag ska snart börja fixa lite middag.

Soldaten är på hemväg och hungrig som bara en soldat kan vara.


  /Josefine   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards