Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Häxan på G

Av anna - 20 januari 2012 11:36

Hej, hej!

Bidde inget inlägg i går....sorry. Som det kan bli.

Spenderade dagen i stora staden, blåsig vandring på Sibbarp med valpen Balder. Som för övrigt älskar tugga på kaninbajs, hunden Tyra som hälsade på Balder ville även hon ta sig en liten smakbit. Fick en rak höger på nosen.

Tyra och Alice - små söta luddiga bollar, var två vovsingar som kom fram och hälsade. Trevlig matte hade de med.

Och käcka namn. Ytterst viktigt.


Barnviken, så många dagar jag spenderat där som pytteliten, innan vattnet blev äckligt.... Det var liksom mer sommar för i tiden.

Vatten-rutshkannan som ligger där är sunkigt! Inte nog med att vattnet låg kvar i bassängen - över vintern?! Jag tycker det är högst märkligt beteende. Äckligt, grönt vatten med massa löv och sopor....och en drunknad kanin!!??

Har kaninen själv tagit sitt liv?

Har kaninen blivit mördad - av sådana där djurplågare?

Har kaninen av misstag trillat ner i bassängen?

Otäckt, flöt med hängande tassar och huvud och med lite frost i pälsen som stack upp....hade jag kunnat skulle jag klättrat över staketet, fiskat upp djuret (dock ej rört vid den) och gett den en värdig begravning.

Amen.


Fikade hemma hos föräldraskapet och tittade på Balder-babyn. Busig och besvärlig på alla sätt, det är bara att hålla ut. Han blir vuxen han med någon gång - efter sin tonår....pust. Tur han inte bor med mig.

Var och hämtade ut körkortet, kom för några dagar sedan - men inte kommit mig för att hämta det tidigare. Inte var jag snygg på fotot, men mindre TBC än jag kom ihåg. Det duger väl.

Och; jodå, jag körde dit. Så nu har jag använt mig av körkunskaperna - det var visst på tiden har jag förstått.

Verkar som det är en allmän grej att när uppkörningen är godkänd så far människan iväg på körtur direkt, för att fira. Det hade jag missat. Gick bra med en pyttetur en vecka och två dagar senare oxå.


Sedan blev det sura miner här hemma. Det är möjligt att PMShäxan har en finger med i spelet. Men det skiter jag i. Hon får befinna sig vart 17 hon vill - sur och ledsen blev jag i alla fall....

Efter lång dag i staden kom vi hem. Orkade inte laga middag + glömt lägga fram något från frysen.

Varma mackor! Funkar alltid. Det brukar vi ta när vi kommer hem lite sent båda två.

"-varma mackor - i g e n ?!" sa  Soldaten.

Jag exploderade, vad då igen? Minst en vecka sedan förra varma mackor-middag!

Fint, behöver inte göra något att äta överhuvudtaget.

Morrade.

Efter "middagen" kom nästa: "-vart är allt godis? Har du ätit alltihopa?"

What?! "allt godis"?? Fanns inte mycket kvar i skålen - och inte har jag varit hemma på hela dagen!!

Visst, visst något har jag tagit där ifrån - men "massor"?? Fy vad orättvist sagt.

Surade och var ledsen resten av kvällen. 

I morse hade PMShäxan tagit paus....men troligen smittat av sig på Soldaten.

Skräp.

Börjar få dåligt samvete nu : det kanske inte alls var en vecka sedan vi åt varma mackor? Och jag har kanske smällt i mig en hel påse godis? - jag vet inte. Har inte antecknat det, och minnet.....det minnet.

Det är under all kritik - vad jag kommer ihåg nu för tiden.


Du, Soldaten ikväll får du Riktig Middag och påfylld Godisskål.


  


Häxan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards