Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Reklam och jag

Av anna - 14 januari 2012 16:35

Reklam och jag


Utan att skämmas står jag för att jag  ä l s k a r  att ha tv:n påslagen. Det är inte alltid så noga att jag måste titta på det som sänds - men oftast.

Reklamavbrotten; får dom mig verkligen till att handla hos just dem?

Vill ärligt säga Nej, men 17 vet om inte informationen fastnar i det undermedvetna och plockas fram vid behov?


Vill jag verkligen gå in butiken som har en galen Fabian som skriker och bär sig märkligt åt??

Vill jag verkligen handla smink där modellerna i reklamen ser ut som galna häxor??

Vill jag verkligen beställa resor från en man med ålar i stjärten??


Nix!


Är våldsamt nyfiken på vem det är som kommer på de hemska reklamerna!

Givetvis är det en reklamfirma med gott rykte, men hade de anställda en dålig dag eller fanns det bara praktikanter på kontoret när de Hiskliga reklamerna föddes?


Reklam som lockar fram skratt = bra.


SEB - favoriten!

Jag  ä l s k a r  den, även om den är vansinnigt nostalgisk och ger mig varje

gång en liten klump i hjärtat och en tår i ögat.

Inte har jag skakat rumpa till The Kinks, inte blivit kysst på en puch dakota

och inte läst Bildjournalen....men....ändå.

Det kommer en dag vara vi....som är gamla.


   


Teliafamiljen, stort plus att gubben fick flickvän!

Käckast är när familjen + hunsad pojkvän sitter i bilen och sjunger.


Ica - så klart.

Stig, Ulf, Sindy och Sebastian.


Den där om tjejen som berättar om sin dag; ute och shoppar (går genom garderoben) är på teater (tv)

- men är hemma. Pga magen.....jösses, det är ju jag. Håller med tjejen, fy för att gå hemmifrån. Vet aldrig när den sätter igång. Hemma bäst. Yoghurt?


Blir jag påverkad? Köper jag deras produkter? Okey då, det händer! Senast var det tvålpumpen man inte behöver röra vid och cillit bang skummet till toaletten. Med skummet fick jag snabbt bevis på att alla reklamer är inte att lita på. Uruselt!! Annars gillar jag märket, skummet = uselt och varade till 2 och en halv städning.


 


Skäms för mitt tv-tittande

Varför?

Det är lite skamligt att säga att man tittar mycket på tv.

Är det inte så?

Eller så är det något jag hittat på själv...

När jag bodde ensam hade jag tv:n på hela tiden jag var hemma,

men inte nu längre - ska ju spara på elen, herre gud.

Visst är jag ordentlig!?


  


Favoriter

Vänner - funkar alltid.

Big bang theory - så klart.

2  1/2 män - både Charlie o Kutcher

Criminal Mind

Unga mödrar

Lyxfällan

Plus

Det okända

Mythbusters

Cougertown

Family Guy


Filmer är jag sämre på att se. Halvtimmesavsnitt är min melodi.

En film varar ju så oändligt lääänge.


Sedan har vi ju de gamla godingarna!!


Dallas

Nord och Syd

Falcon Crest

Tillbaka till Eden

Törnfåglar

Macahan

Mot alla vindar

Krigets vindar

och ett gäng fler.

  








 
 
Annelie, SEB Kundservice

Annelie, SEB Kundservice

17 januari 2012 12:14

Hej!
Så kul att du gillar vår reklam och jag håller verkligen med om att man blir lite nostalgisk när man ser den :)Hör gärna av dig om du har några frågor till oss eller om jag och mina kollegor kan hjälpa dig med något. Vi har öppet dygnet runt alla dagar på 0771-365 365.
Jag önskar dig en jättetrevlig dag!

Hälsningar
Annelie
SEB Kundservice

http://www.seb.se/socialamedier

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards