Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Fredagen den 13

Av anna - 13 januari 2012 14:18

................fredagen den 13:e.


Bryr mig inte om sådant skrock, eller rättare sagt just det här skrocket! Annars är jag lite skrockfull, inga nycklar på bordet, inte gå under stegar och spotta tre gånger om en svart katt korsar vägen - vare sig den gör det från högern till vänster eller tvärtom.


Brunnslock....ja kära nån. De med bokstaven A gör jag allt för att slippa trampa/cykla på. På ett livsfarligt sätt. Kan rycka till med cykeln till skräck för bilisterna bakom. Som gående är jag inte lika farlig för omgivning, ett graciöst skutt över brunnen har ännu inte skrämt andra.


OM, om jag är tvungen att cykla över - så måste jag spotta tre gånger över varje axel, slå mig på ena skinkan samt säga "tvi, tvi, tvi all världens kryddor"

Som tur är gäller inte olyckan när jag åker bil eller buss. Men det är nog mest för att jag inte kan se vad som står på locken.


Nu har jag dock börjat omvärdera det här med olycksdag.


Klockan elva idag hade jag ett - sedan länge - inbokat möte.

Är där fem minuter innan, kvart över elva börjar det bli tjatigt att sitta och stirra på samma väggar.

Ringer upp vederbörande, där en röst säger att NN  inte i tjänst idag.

Ringer deras kundtjänst; samma svar.

Lämnar byggnaden.

Nåja, alltid kul att slösa pengar på att åka till Malmö i onödan, gnäller jag surt.


Tar mig tillbaka ut till dungen, där det vimlar av småfåglar som tjattrar så vårligt.

Hämtar in posten!!

Och det är duktigare än du kan ana!

Glömmer att tömma lådan ibland på flera dagar - så där bra.

Ett paket till mig, me lajki!

Ett gäng med kuvert till Soldaten.

Trista fönsterkuvert.


Två kuvert innehöll påminnelser

- svettiga kollade vi upp dessa, som visade sig visst vara betalda.

Andas ut!


Nästa kuvert innehöll något liknande.....

-svettiga kollade vi läget, som visar sig vara grönt det med.

Ringer och meddelar detta till brevskrivaren som ställer sig förvånad till detta faktum.

Och vill ha kopior och krafs.

Okey.

Andas ut igen,

dock lite mer återhållsamt.


Skräckslagna stirrar vi sista kuvertet.

Ska vi våga öppna?

River upp det, tja, det kuvertet innehöll inget större skoj.

Vill ha info, på papper, om huset, från när det byggdes till, och allt vad det innebär, el, vatten osv

Så klart, det är säkert intressant för kommunen att ha allt dokumenterat om sina invånares hus och hem.

Byggherrens namnteckning bla.

Fuskbyggaren som lämnade landet och försvann utan att bli klar.

Så det kan bli lite svårt.

Det var sex år sedan.


Ett av kuverten var en smula mer rogivande.

Återbetalning från sophämtaren - varför?!

Ja, det stod där inget om.

Gissning ett: de har tagit för mycket betalt

Gissning två: de har sänkt priserna (mohaha!)

Fan vet.

Men tack ändå.


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards