Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Maaalmöööö!

Av anna - 11 januari 2012 15:18

Tänkte precis sätta en blänkare om lägenheten...och just då ringer telefonen.

Och det var en liten Anna som vill komma på visning!


Kul, är det det som kallas tankekontroll? Jag tänker "kom köpare, kom till mig." Hokus Pokus så ringer det?!

Liten Anna lät söt och hon ville att föräldrarna skulle följa med - sådant gillas. Ordning och reda. Och pengar på fredag...??


www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-malmo-kommun-berguvsgatan-6a-2888377




Det har varit en lullar dag idag. Skönt. Efter gårdagens" kraftprov" är det skönt att mysa runt hemma, pyssla lite här och rota lite där. Julrasslet äro nu nedplockat samt undanstoppat i passande lådor.

Inte riktigt allt, men nästan. Ljusslingorna i trädgården får sitta ett par månader till.

Annars är det becksvart utanför rutorna.


En julduk fick även den tillåtelse att stanna framme ett tag till. Bordet måste döljas....och har ingen annan duk som passar ändamålet. Den är grön med halmbockar och getter. Vem har bestämt att just ladugårddjuravbildningar (pust) av halm endast tillhör julen? På dukens tyg menar jag, inte att det ligger ett gäng getter och bockar av halm på bordet alltså!


Längtar efter mina möbler!!

Jag vill ha dom hit nu. Snart kommer jag börja sura, tjura och bära mig åt.



 Önskar även att hustomten kunde känna ett behov att sätta lister och fixa de där

småsakerna som bara ligger...


 


Kommer det på tal vid middagsbordet blir kommentarerna :

"måste vi göra allt nu?

det är mycket nu!

finns annat som går före!

vet du vad det kommer att kosta?"


  


Nej, "allt" måste inte göras "idag"

Ja, jag vet att det finns annat som är viktigare

Ja, det kommer alltid att var "mycket nu" (livet)

Nej, kan inte på öret säga vad färg och tapet kan kosta

- men somligt finns ju här, bara att spika loss....


Och mina möbler kostar inte ett öre! Heder och samvete!

Är betalda och skuldfria.

Hade jag varit stor och stark skulle jag kunna tjuva bilen + släp.

Inte fan orkar jag släpa ut hyllor, garderober och soffor....

och för den delen : Är det läskigt att köra med släpvagn??


 


Gnällerignällera!

Otäcka mig, jag som har världens bästa Soldat!

....han är bara lite trögstartad i några grenar....


  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards