Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

1:a januari 2012

Av anna - 1 januari 2012 16:25

Mmmmm, jaha ja, då är det ett nytt år!


Herre jösses så nice! Nu ska det tränas, lyftas skrot och springa mil efter mil. Dricka powerdrinkar och vråla som ett lejon i strid! Spänna musklerna och vicka rumpa på ett opassande sätt. Helt ny människa, social så det stör, högljudd och alltid i centrum. Skita i att arbete, slå in på den kriminella banan istället. Så jag verkligen tjänar money-money, köpa skrytbil och plastbröst. Ja jäklar, här ska det hända grejer. Smågrisarna sänds iväg på internatskola och kommer hem på besök som väluppfostrade små robotar. Hundar och katter ska stylas och trimmas, fluffas och puffas. Läppstifts användande a lá Maria Montazami, i "knalliga" färger. Kalla mig Drottning av Skurups kommun, häng med Mig - or die.

=


Som det kan bli när jag dricker en cider på kvällskvisten (läs: igår) då kommer mina hemliga(?!!) drömmar fram...storhetsvansinne på låg nivå? :-)

Rena fantasierna eller lögner - står fritt att välja.


Sov till tjugo i elva idag.

Inte konstigt, jag knoppade vid två tiden, Soldaten och Skuggan orkade till tre! King-Kong på tv, höll dem vakna.

Han var inte tillräckligt spännande för mig....så jag dumpade apan och lufsade upp i säng.


Vi fin-åt middag igår, med nyårsdukat bord. Även om det kom klagomål på att de levande ljusen gjorde ont i ögonen och att där var serpentinglitter i maten... Dock överlevde alla inblandade.


Hoppade dessert och plockade fram lite godis istället....fick avbryta godistugget efter en stund. Jösses! När regeln "den som kräks - torkar upp själv" kom, lugnande det sig. Det var som att befinna sig i en ladugård, det tuggades och tuggades, inget uppehåll. Hur får dom luft?


Så det blev att plocka undan gotterna. Undrar om det beror på att mina julgrisar endast får godis på lördagar - med lite slappare regler på skolloven.

När jag var liten hade vi godis hemma typ varje dag. Och jag åt säkert godis varje dag oxå - men hets-åt inte....eftersom jag visste att där skulle finnas imorgon också?

I don´t know, en idé bara.


Raketer blev det. Pang och brak. Fingrar som frös till is. Vackert som attans, speciellt de jag såg på lite avstånd. Fortfarande är mina favoriter de där gnistrande vita som hänger kvar, lite, lite längre på himlen.

Många sådana däringa "påsar" flög omkring. Trodde först det var nödraketer och min moraliska sida blev upprörd, när de kom närmre kunde min Moraltant krypa tillbaka till där hon kom ifrån. 


  Skuggans glittriga nyårsstrumpor, och lackskor!


  Mina mjuk-ulliga nyårsstrumpor, träskorna väntade i hallen.



Hörs snart!


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards