Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Ner med raketer

Av anna - 31 december 2011 14:01

Härligt!

Inte en enda raket har jag hört!

Undrar hur min lilla lägenhet har det, misstänker, nej, jag vet, att där dundrar det som i krig.

Det gör det i och för sig till vardags också. Ruskigast är det när det smäller så det dundrar i berget och marken skakar. Förra året smällde det till och liksom skakade i källaren under mig.


Nix, får jag välja så skiter vi i raketer! Det för bara oväsen, skräpar ner och är farliga! Till vilken nytta?

Absolut, så är det hur tjuzigt som helst med glittret i skyn. Speciellt de som är gnistrande vita!

Klarar vi oss utan? Jepp.

Klarar sig djuren utan raketer? Jepp.


Klarar sig de små kriminella puckona som slänger raketer på djur och tanter? Nepp, men de kommer nog på något annat att terrorisera sin omgivning med. Elda upp en bil kanske? Eller varför inte slå ner en tant och sno hennes handväska? Kanske sno en bil och köra i 160 genom stan, pluspoäng om man kör ihjäl någon?

Jag har fler förslag, typ på allt som jag själv aldrig har gjort.... Funderar på att slå i sönder en glasruta och sätta eld på ett soprum. Så jag kommer i fas med flertalet av invånarna i Malmö.


Tillbaka till raket-krafset. Om vi har sådana hemma? Tyvärr, jo. Och inte lite heller.

Soldaten och hans arvingar är djupt förtjusta i detta penga och natur förstörande skit.

När Soldaten plockade fram plånboken och utan att blinka betalade flera hundringar för raketer blev jag putt.

Här sitter jag och snikar med slantarna för att kunna göda smågrisarna.


Ska fodra dem både genom julen och nyåren och dagar där i mellan - så köper han  r a k e t e r !?

Så jag gick till frisören i förra veckan! Av ren ilska....har längtat efter en sax hur länge som helst, men avstått. Gissa om Soldatens kommentar var "Ska du till frisören...nu?!" Tänk för att det skulle jag! Kan han slösa pengar - så kan jag.

Tack för ordet.


Skuggan är festklädd, Myran försöker vara festklädd med skjortan öppen och på trekvart. Lille Riddaren springer i pyjamas och kalsonger. Riddaren ska in i duschen för avsköljning, Myran har redan skrubbats.

Själv har jag mysklänning. Orka stassa upp sig - för hemmasittande.


  Skuggans tjuziga glitter-ben med lackskor!


  Min ulliga fotbeklädnad.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards