Direktlänk till inlägg 30 december 2011

På tur i Perstorp

Av anna - 30 december 2011 19:36

Jajamen!

Snott runt i Perstorp, en anrik stad med möjligheter utöver det vanliga!


Eller inte - vad vet jag.

Såg ut som alla andra småställen under snöfri vinter. Grått och trist.

Lite roligt var att skolan låg granne med kyrkogården...så inte de som besöker sina släktingars gravar behöver traska runt i tystnad och begrunda årens gång. Eller, så att småungarna bara kan kika ut genom rutan - och se vart dom kommer att sluta. Mask föda.

Hur jag hamnade i Perstorp? En annan del av Sverige...tog bilen med The Sis. Tittade på valp. Men inte till mig. Till henne. Oh my good, vilken söt sak. Ville äta upp honom, mums! Liten och småpluttig.


Blev lite orolig när vi letade efter rätt adress...på ena sidan av vägen låg villor. På andra sidan 4våningshus. Gula. Med stort behov av kärlek...misstänker att några av invånarna oxå behövde kärlek - såg för djävligt ut i visa fönster. Nix, inga bra vibbar. Och när trapphuset visade sig vara ruffigt och stinka kiss....var det nästan så jag vände.

Om nu den som öppnade dörren skulle se ruffig ut och lukta kiss - då blev det banne mig ingen valp från det stället. Som tur var öppnade en ung kille, som uppförde sig trevligt, artigt och verkade uppriktigt intresserad av sina jyckar. Tur för honom.

Två vuxna (varav en var mamman) och 8 valpar. Och en flickvän av den minsta sorten, i storlek alltså. En liten tjej att ha i bakfickan.

Trevliga, lugna vovvar. Inte ett skall eller pipgnällande. Kändes som trygga och välmående djur.

Så det blev att plocka upp plånboken för The Sis och på lördag hämtar hon hem sitt barn. Säkert till katternas förtret. Stackars Ronja, hon kommer att få utslag av irritation över hundkräket.


När vi kom hem så var det en valp som sprang omkring i trädgården, mycket hundar på en dag. En liten dunboll for över gräsmattan som en liten boll. Hit och dit. Söt som socker! Grannen med hönsen kom in med underverket. Det är Grannens föräldrar som gjort slag i saken och blivit föräldrar igen. Grannen själv, har huset fullt! Hundar och katter och två andra, mer annorlunda husdjur :-)

Nog om det.


Snacka om att jag är vovve-sugen! På en egen hundrackare, även om gamla tant-jycken här är toppen, så är hon inte min. Den tanten är Soldatens jycke, utom när hon vill ha godis eller extra kärlek.....



    Gamla tant-jycken     



  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards