Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Min tilldelade kvot

Av anna - 28 december 2011 22:55

Nu närmar vi oss nyårsafton.


Det blir här hemma i dungen, 3 små grisar anländer imorgon.

Fullspäckade med saker att berätta! Varit hos mormor och morfar i Danmark över julhelgen. Undrar om dom fick något extra trevligt av danska tomten?


Klapparna dom fick här hos oss har vi kvar, så det blir ett himla pysslande gissar jag. Myran fick ett stort paket med lego, det får Soldaten hjälpa till med. Jag håller mig till Skuggan, i hennes paket var det målarsaker och en massa pärlor. Så här ska det tillverkas halsband och grejer.

Riddaren kommer sitta vid datorn och spela sina evinnerliga spel - begriper inte hur han orkar!

Med tanke på alla Sims-skivor jag själv fått ska jag inte klaga...ska bara plocka hit min andra dator, den här lilla söta orkar inte med så tunga saker som Sims :-) Sedan jäklar ska det "simsas"!


Tillbaka till nyårsafton. funderar på vad jag ska göra för mat den dagen. Frågar jag mina smågrisar kommer dom att svara falukorv och mos eller så säger dom pannkakor... Inte riktig nyårsmat, vad? Jaja, får höra med dom. Kanske fått lite mer lyxiga vanor efter Danmark-besöket och kommer med roligare förslag?

En stor flaska pommac ska vi ha att skåla i - det har jag bestämt.


Ruggigt skönt att det bara ska vara vi. Min sociala kvot är totalt uttömd, inte en smula kvar. Undrar hur lång tid det kommer att ta att fylla den igen?


Först julafton den 17 december = massa folk.... sedan julafton 24 december = massa folk. Sedan middag den 26 december i Malmö.

Och ALLA tillfällena var hur trevliga som helst!


Det har ingen betydelse att det var släkten...det tär hårt på min tilldelade sociala kvot.


 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards