Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Drömmar o blyg fisk

Av anna - 28 december 2011 11:11

Jag hatar, avskyr, verkligen lider när jag vaknar av en mardröm....


Är det bara jag som utsätts för sådana? Skitsamma vad dom handlar om, jag blir svag och matt hela dagen.

Tidskrävande och psykiskt tärande. Behöver lugnande tabletter, typ. Finns det inget bra att stoppa i sig för att slippa mardrömmar?! Eller något som gör att jag glömmer skitet efter jag vaknat helt kallsvettig och upprörd?


Tidigare hade jag mardrömmar alldeles för ofta, det har verkligen blivit bättre. Men när dom dyker upp så gör dom det med besked. Tre olika "teman" har dom, ibland ihop blandade till en mardröm, ibland ett tema åt gången.

Jag har i hela mitt liv haft livliga drömmar, helt klara, kommer ihåg smådetaljer. Ibland, efter vanliga drömmar, så vet jag inte om det hänt på riktigt eller om det just är en dröm...det har ställt till det för mig ibland. Tror jag har gjort, sagt något speciellt - men den inblandade ställer sig helt frågande. Besvärligt.


Jag har även repris drömmar. Är det normalt?!

Eftersom jag kommer ihåg de flesta drömmar, alldeles för väl, så fastnar de i minnet lääänge. Kommer ihåg drömmar från min barndom.... Och ibland dyker de upp igen! Likadana. Givetvis är dessa repriser alltid av det skräpiga slaget :-(


Ibland avundas jag den där gruppen som aldrig kommer ihåg sina drömmar. Ibland inte. Även om mardrömmarna är Otäcka - så är dom mina.

Jag brukar tänka att jag lever ett liv extra. I drömmarna. Men....det är inget jag rekommenderar! Tar musten ur mig på ett obehagligt sätt.

Kanske är ett tecken på att jag borde sitta inlåst i ett mjukt rum?


    Något roligare  


The Sis har en vän, en hemlig vän. Inte som Mollgan, den här hemliga vännen finns på riktigt. Men är hemlig av sig. Om nu du förstår vad jag menar, på gränsen till skyddad identitet, typ.


I alla fall: den här vännen har ett akvarium. Med fiskar - så långt är allt normalt. Men...invånarna i tanken har personligheter, som hemliga vännen känner till. T ex finns där en som är galet social och kommer fram till glaset för att hälsa när matte kommer hem... Sedan har vi gänget som mest hänger inne bland grönsakerna, det beror på att dom är så gräsligt blyga....?! En stackare, som jag tror numera är avliden, led av någon psykisk sjukdom och låg mest och ryckte i ett hörn.


När hemliga vännen ser på tv om kvällarna, och inte har så många lampor tända, får akvariet en skyddande filt över sig. Så de blyga, den sociale och de övriga inte ska skada ögonen av tv:ns blinkande ljus...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.


Jag upplever den här personen som väldigt trevlig och normal....har gjort åtminstone. Vad jag vet är det inget knark inblandad. Visserligen har den hemlige ett arbete som kan innebära att inandas starka grejer...men med dagens säkerhets tänkande borde det vara omöjligt.


Ska höra med inblandade om det finns fler nyheter från akvariet.


  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards