Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Game Over

Av anna - 25 december 2011 17:15

"-vet du varför tomten inte har några barn?

Jo, för han kommer alltid i skorstenen...."


Kul?

Lite fnissig?


Julafton är över, för den här gången. Alla överlevde och alla fick klappar av tomten. Vi åt så vi nästan sprack. Trevligt, juligt och lugnt. När sista gästerna vinkades av och de övernattande gästerna stoppats i säng blev det en avslappnande stund framför tv:n. En fånig film men skönt efter allt sorl och allt plock med disk och omslagspapper :-)

Gissa om det var samma - som förra lördagen - som hittade mandeln i gröten!!? Börjar tisslas om fusk...

The Sis gav mig en tjusig klapp! Hon tycker tydligen inte att jag spenderar tillräckligt med tid framför datorn...


 

Nice!


I förmiddags gav sig nattgästerna hemåt - utan körkort! Plånboken låg kvar hemma i Danmark. Jaja, det gick bra att köra bil ändå, så länge ingen farbror Polis lade sig i. Och det gjorde farbror Polis inte.

Innan dom kom iväg lekte vi en lek....sprang som galningar hela huset runt. Upp och ner, in och ut....runt, runt. Det hela gick ut på att hitta en necessär som Soldat Modern lagt i från sig. Någonstans. Satan i gatan vad vi letade. Det kom även förslag på att jycken skulle tagit den, och grävt ner den i trädgården...hon sysslar inte med sådant! Tills något ljushuvud kom på att kolla ute i bilen....i handskfacket låg den. "-Marco Polo....."


Game Over.


Godis bordet gjorde succé!

Mini-lussekatter, mums-bits-chokladbollar, peppakakor, Paradis ask och blåbär/lingon glögg.

Middagsbordet gjorde succé!

Fläskestek, potatis och sås. Soldaten är en riktig hejare i köket.

Julklapparna gjorde succé!

Fick en nätt hög var! En lätt översikt, så fanns där; böcker, spel, smink, strumpor, cigarr, whiskey, te, godis mm.


 


Den här coola bilen fick Soldaten. En gammal sak, när man lyfter på flaskan så spelar en speldosa en liten melodi, så här blir det inget smygsupande ;-)



Äntligen!

Som jag önskat mig ett två eller tre-vånings kakfat....

även om jag glömde skriva det på önskelistan! 


   

Kattuslingarna fick gåvor de med.



 

....saknades oxå på listan, men "min" pyttelilla vovve kommer, även om jag tjatat om det sedan 1999....


  


PS fikade på fantastisk lusse-längd för en stund sedan! Grannen med hönsen får ta emot äran   

 











 
 
Ingen bild

Systern

25 december 2011 18:09

Nejnejnej
Tomten får inga ungar för kulorna hänger i granen o staken står i fönstret =D

 
Ingen bild

En vän du vet vem

26 december 2011 15:23

Fick du en vovve eller fattar jag fel igen. Så är den iallafall. Puss på dig min vän

anna

27 december 2011 20:55

Nej, nej, glömde skriva upp vovve på önskelistan! Klantigt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards