Direktlänk till inlägg 13 december 2011

3 små grisar

Av anna - 13 december 2011 18:11

Glad över de tre små grisarna!


Så illa kan det välan inte vara?!

Jag som aldrig förstått vitsen med att skaffa barn...


  


Nej då, mitt val här i livet står kvar! Lika fast som när jag var yngre.

Sorry, alla ni som sagt att det är ju klaaart att jag kommer att ändra mig.

Jo, pyttsan.


Men, lite stänk av moderskörlek kan jag känna ändå, visserligen har det alltid gällt husdjuren - men ändå, va?


Till saken:

Soldaten tog till Ljusfesten igår för att kolla in sina små i lussetåget.

Ungarna hade kommit gående runt skolan med ljus i händerna, lärarna med facklor och mina tre små grisar kom hand i hand med varandra   

Efteråt, kom minsta grisen (riddaren) fram och pussade ihjäl Soldaten  

Och sa att han ville följa med honom hem istället.....

För att det var godare mat hos oss.


Och vem är det som lagar middag i det här huset? Jajamänsan, det är allt undertecknat!

Fånigt kanske, men jag blev så himla glad!

Visserligen gör jag världens godaste potatismos - säger dom.

Och idag pratade Soldaten med sin Fader (Skotten som hamnat i Danmark), om julklapp till Skuggan (äldsta julgrisen)


Han sa :

"-Ska höra med Anna vad Skuggan önskar sig, eftersom hon har mer koll."

Jepp, jepp - här sitter tanten med koll på ungarnas önskningar och begär.

Ibland....

Typ....


    


Mina Egna små hjärtegryn, som små, små kattungar.

Söta som honung och helt bedårande.



Idag blev det en bättre julshoppingsrunda, tack gode gud. Hamnade på Burlövs Center, som alltid när jag kommer dit är det först ett besök i djuraffären som gäller.


Inte sju vilda hästar kan få mig att missa det. Jag är dvärghamster-besatt....märklig sjukdom, jag vet.

Men så är det, enda botemedlet är att ge efter för suget! Har haft ett gäng hamstrar, speciellt en liten rackare - Linus - var en riktig liten personlighet! Hade ingen aning om att sådana småkryp kunde vara så olika i sinnet. Den här pysen var social så det var pinsamt, han var till och med med på fester....även om den stackare åkte i golvet vid ett festtillfälle. Stora starka män borde inte bli rädd för att hålla i en hamster....och inte rycka till som en tok när Linus rörde på sig - lite lätt!

Han brukade springa runt i lägenheten i en "kula/boll" - hamstern, inte han som blev rädd.


Några kassar klappar blev det, såg inte så mycket ut. Men vi har beställt några stycken, som förhoppningsvis kommer innan den 24:e - för min del. Soldaten har det värre, julafton med de små nu på lördag, hoppas deras grejer hinner fram.


     


Dvärghamster


  











 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards