Direktlänk till inlägg 9 december 2011

9 dec - AnnaDagen

Av anna - 9 december 2011 12:21

Dagens Att Göra, sket sig.


Hade bilen full med porslin och annat ömtåligt som skulle diskas och placeras i sina nya hyllor här i huset.

Visst låter det som en bra idé? Om inte Soldaten tagit bilen och åkt iväg till arbetet....med skuffen full av ömtåligheter...Har ringt och bett honom att inte använda bilen till att forcera olika hinder. Hade inte hjärta att be honom vända, med tanke på vinden/stormen. (är i och för sig helt säker på att blivit bemött av ett fnysande, vid en sådan fråga :-) Risken är att bron stängs - och då blir det ganska svårt att ta sig till arbetet.

Jag håller en tumme att han inte flyger av bron och kommer hem i sena kvällen med farmors servis...hel.


Jaha ja, så är det storm ute igen. Trädgården ser ännu värre ut nu. Fullt med grenar och pinnar. Inte något att visa upp som ett föredöme för Perfekta Trädgården.

Nya ljusslingan fladdrar runt, tur den har ett ankare som håller den någotsånär på plats. Det är meningen att den ska röra på sig i vinden - men kanske inte så här mycket :-)


Dagen ska nog gå ändå, det brukar dom göra. Här finns alltid något att ta tag och röja med. I dag när jag inte behöver sticka ut näsan, så tänker jag hålla mig inne framför brasan. Även Sebbe-Katten tycker det är en bra dag att inte hänga i kattgården. Han var ute en snabbis, sedan pep han in snabbt som attan. Föredrog att ligga däruppe och kolla ner vad jycken och jag höll på med :


 

"Hallå där nere! Vad sysslar ni med?"


 

"Tyst kattusling! Jag vilar under trappan ju!"


 

"Kolla! En julstrumpa! Undrar om det ligger en liten sill där i?!"


 

"Stör ej! Jag står framför spegeln och gör mig presentabel...typ."


Till något annat:


Jag är en sådan som inte vill göra som "alla andra" - även om det händer, men då är det för att jag vill! Inte för att andra tycker! Hoppas innerligt att det mesta jag gör och tycker bara kommer i från mig!  Typ ;-)

Tycker ni om Rött, då tycker jag om Vit. Ska "alla" se just den där filmen - då kan vem som helst sätta en peng på att jag inte gör det...ser den på tv, efter alla andra.

Det där tjatet om "Var ska vi åka på semester?" Inga problem för mig : Jag Stannar Hemma!

Svininfluensa vaccinet? - nix, inte i mig.

Är det inte dax för barn?! - Icke i livet.


Himmel så många exempel jag kommer på, men ska inte trötta ut dig,  du förstår vad jag menar.

Säkert har jag "missat" en del i livet pga det här beteendet, dock inget som stör mig.


Lever fullt och fast efter :

Det jag inte vet har jag inte ont av.



Sån e jag  


Det jag ska komma fram till är all reklam jag matas med, på radio, tv och tidningar.  Även här får jag känslan av "jo, pyttsan. Överdrivet bra i reklamen bara." Inget för mig. Sedan - långt efter reklamen slutats visas, då kan jag hitta saken och tycka Wow! Vad bra!


Så ibland dyker det upp en reklam som Talar Till Mig. Nu rusar jag inte iväg till affären...med det samma...

Det kan gälla vad f*n som helst. Från ta bort dålig andedräkt hos djur, till städprodukt till ny smak på dumle.

Apoteket! De där reklamfilmerna som börjar så töntigt glamoröst, hollywood:aktigt    och plötsligt dyker den där trevliga apotek-tjejen upp! Jag fullkomligt älskar den reklamen! Så pass att jag har införskaffat några tuber och burkar - och rekommenderar Apotekets varor det varmaste.


Den där nya dumle smaken är jag intresserad av, där har jag haft otur. Finns aldrig där jag inhandlar vårt dagliga bröd. Poppis och/eller för liten tillverkning? - och vad beror då det på? Att Dumle själv inte trodde på smaken?

Jaaa, så fungerar jag. Men i allmänhet är jag ganska trevlig, ruggigt snäll och stor vän av våra fyrfotade livskamrater.


På tal om smaker, har beställt te från Te Frossa (se länk) viol och lakrits! Låter vansinnigt spännande och gott, återkommer med betyg när te:et dykt ner i brevlådan. (som jag alltid glömmer tömma)

Den butiken har mig i ett skruvstäd (heter det så?!) rena turen att den inte ligger i närheten av mitt gömställe i dungen... då hade vi levt på te, smaksatt kaffe och knapriga kex. Vet inte vad barnavårdsnämnden sagt om den dieten till de tre små grisarna?

Kanske inte så lyckat    

(givetvis matar jag dom med riktig husmanskost...och en och annan taco´s)


  













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards