Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Hela grisar och bläckfiskar

Av anna - 5 december 2011 21:41

Skev



 

Hej hå, hej hå, vi till gruvan gå....inte vet jag hur och varför men granskrället lutade sig trött åt sidan.

Men Soldaten är en händig karl och efter trix och fix så stod julträdet rakt som en fura.

Helt och hållet pimpad av Soldaten, hans kreativitet flödade över hela rummet. Arvingarna kom med goda råd och vinglade omkring bland barr och sladdar.

Katter och hund skötte sig exemplariskt.

Ingen som tog en smakbit, ingen som slog en 7:a på stammen och ingen som trasslade in sig i sladdarna.



 


Några av ljusen har kommit på plats - men inte alla.

En del av rasslet är upphängt - inte alla här heller.

När det är klart kommer granen vara värdig en Isdrottning....ni ska få se!   


Flerdagars projekt det här!



En gran i tomtestil kommer att placeras på övervåningen  


Utan pass och resväska

Tog en tur över bron och hamnade i landet Danmark. Det blåste bra på bron...såg vingligt ut för engelsmannen med husvagnen. Över kom vi, blandade oss med det danska folket - visste ni att det finns fler bilar än människor i det landet?! Typ.

Det är roligt att gå runt i butiker - i ett Annat land :-)


Godisavdelningen var inget att skoja om. Nu i jultider var det fånigt mycket. Bla en chokladtomte....i storlek med en två-åring!! Choklad i form av "porriga" män och kvinnor, godisburkar i alla former och godis jag aldrig sett tidigare.

Och: Nej! Ingen porr-choklad-karl i min kundvagn.

Kan stolt erkänna att det endast blev TVÅ små choklad.

Så det så.


Här fanns :

sprit

rejäla kött o fisk avdelningar - som en butik i butiken, här snackar vi hela grisar, bläckfiskar o mer därtill!

sprit

frysdisken rena upptäcktsfärden! Jösses.

sprit

raketer - dock bakom glas

mejeriavdelning i storlek med en vanlig "affären på hörnet"

sprit och.......en massa annat.


MEN! Kassadiskarna! Ack, ack, ack.

Problem Ett: låga, jag är 172 cm lång och tung....nästan. Men skit i det ;-)

Ungefär i lårhöjd. Visst, har man stora, tunga varor är det toppen - men är det inte bättre att behålla sådana varor på kundvagnen? Jepp, scanner på sladd fanns faktiskt.


Ner i kundvagnen - upp - ner till varubandet - upp - ner i vagnen - upp - ner till bandet - upp - osv! = som en fällkniv med problem *morrar*

Problem Två: kassörskan sitter med ryggen helt oskyddad mot kunden, här är det inte tal om trevligt småsnack med kunden, här får man ryggen direkt.

"Betala o dra" -  här är det inget "kunden är kung"....konstigt.

  


"Jem och fix" gick vi igenom, skulle absolut ha en speciell ljus-slinga till trädgården. Uppenbart en jäkligt populär slinga...var runt på flera butiker. (en smula tråkig butik...tycker jag)

Men hittade - inte den vi tänkt oss, en bättre (hoppas jag) 30 meter slinga ska väl duga. Får se hur det artar sig - lär komma ny storm på fredag, trist om det hela lossnar och flyger iväg. 


Gäsp! Trött. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards