Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Pyssel

Av anna - 16 oktober 2011 17:23

Önskar att jag var en fena på att virka och sticka! Tänk att kunna sitta och fixa en mysig tröja eller en söt grytlapp. Ser så lätt ut för de som kan. Som sitter med sitt garn och stickor framför tv:n, bara slänger en blick då och då på stickningen...eller varför inte tvärtom. Åker buss, bil genom underbart landskap men det enda som intresserar människan är stickningen!

Har ni försökt begripa ett stickmönster någon gång? Jag blir hysterisk och inser att jag borde gå om småskolan. Rena grekiskan.

Men nu har jag snubblat över en sida här på InterNet:et ;-) som visar hur det ska gå till. Lägga upp maskor, rätta och aviga - det kan jag! Men att ta in en maska och liknande kan jag inte. Så en dag ska jag försöka. Virka har jag inte hittat någon bra instruktion på, har en idé att virka en väska.


Visst är det bara gungstolen som saknas! Gråa hår har jag, katt har jag, öppen spis har jag = Tant :-)


Så istället har jag sysselsatt mig med en gammal låda full med pärlor och trådar. Roligare än det låter! Rena terapin. Det växer fram både armband och halsband, ibland blir det bara skräp av det och då är det bara att börja om igen.


                     


Halsband!                       Armband!                              Armband!



                             


Armband!                          Armband!                            Armband!


Jag är tokig i smycken som inte behöver några lås utan fästs med knutar, och genom det kan storleken regleras så mycket lättare. Speciellt bra på halsband. Ibland vill jag ha det långt och ibland mer i halsgrops-längd.


Armbandet i mitten här ovanför, visst är den söt?! Den lilla hunden, som jag först trodde var Mumin på alla fyra.... :-)


Om jag har för lite att göra om dagarna? Det är möjligt, men är fullt nöjd.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards