Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Söndagsfrid och packad

Av anna - 16 oktober 2011 15:51

Söndag, sov till jag vaknade...

Frukosten var inte den nyttigaste kanske, men god. Kaffe med massor med mjölk och varma hastbullar. Mums. Hemma hos oss äter vi inte frukost bakom stora papperstidningar utan vi sitter mittemot varandra med påslagna datorer...och två katter på bordet, jycken får finna sig i att bli på golvet. Ibland pratar vi med varandra eller visar något galet på skärmen. Tycker om att ta det lugnt och ha det tyst innan jag kommit i form. Efter mjölk-kaffet och de fantastiska hastbullarna hade jag piggnat till så pass att jag orkade ta i tu med röran som av någon mystisk anledning gror ihop sig under natten. Inte vet jag vem som härjar runt och strör disk, kläder och annat runt i huset. Men någon är det. Och det är inte jag.

Med tanke på det vackra vädret vill vi ut och rasta bilen, en tur till Malmö bjöd vi bilen på. Eftersom det närmar sig Fotograferingsdagen för lägenheten så var det en del saker och låder som ska bort - fyllde bilen. Soldaten är ju så praktisk och finurlig så allt (utom en stol och en hylla) fick plats. Hurra!

I nästa vecka är det storstädning som gäller, åtminstone putta dammet under mattan. Fönsterna är klara, putsade jag i fredags - ett hurra för det också.

Ska beställa fint väder - ser alltid trevligt ut i lägenhetsannonser om det är ljust.


  Ungefär så här såg det ut...

Lånad bild


Ska bli skönt att bo på riktigt här och inte ha lägenheten att tänka på, har märkt en tendens att i sista minuten komma på att avgiften kanske ska betalas även om jag inte är där så mycket...trivs inte så bra där längre. Men det beror säkert mest på att mycket av mina saker, kläder är Här. Och att odjuren flyttade hit redan i somras, olidligt tyst i lägenheten utan dom.


Här kommer jag närmre himlen.

Här kommer jag närmre livet.

Här kommer jag närmre mig.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards