Direktlänk till inlägg 25 april 2013

I min fantasi.

Av anna - 25 april 2013 21:15

Innan jag börja mala, vill du läsa något skojigt?

Så du får fnittra lite?

Klicka här <----

 

  



- Fantasi -

Vilken fantastisk uppfinning!

Min fantasi-del i hjärnan, var den nu sitter, är oftast i full gång.

Märkligt att den fortfarande fungerar egentligen, jag menar, när jag var en liten skit

svämmade huvudet över av skojiga lekar, drömmar och jag vet inte allt crap - tar det aldrig slut?


Jag har en väldigt målande fantasi......det kan bli lite tokigt ibland.

Säg att någon berättar om en skojig händelse; genast ser jag hela bilden framför mig - och bryter ihop av skratt.

Eller; sitter lugnt och skötsamt i en hörna, tankarna vimsar runt, hamnar i fantasidelen, en idé poppar upp.

Har jag tur så ler jag nöjt.

Vid otur skrattar jag till, alldeles för högt.

Folk tittar, man skrämmer vanliga medborgare vid oförutsedda fnissningar.


På arbetsplatsen fantiserar vi ofta om Drömmen.

Den där om att plötsligt bli vansinnigt rik!

Den är trevlig.


Jodå, jag har en plan om det skulle råka inträffa, alltid bra att vara beredd.

(hur det skulle gå till är en fråga, varken lotter eller lotto spelar jag på)


Trevligast är att vi, som drömmer, har några planer som är likadana, trevliga planer!


Att : skänka till välgörenhet, visserligen till lite olika - men ädelt av oss.

Dela ut pengasäckar till föräldrar, syskon och barn - hur snällt är inte det?


Sedan skiljer sig Drömmen åt, drar iväg mot olika mål.

Jag håller mig dock hemmavid, ovanligt va? Hihi!

Renovera och nya möbler!

Större pool!

Skickat Soldaten på solsemester innan han döööör av solbrist och längtan efter sina utlandsresor.

(kära nån, sol som sol, här eller där - eller?! ;-)


OCH, bäst av allt - äga en egen loppis! Med café!

(Sommarjobb och extrajobb till 3 små grisars kommande tonåringstid är ordnat ;-)

Åhhhhh, vad kul!


  


 
 
Emm

Emm

26 april 2013 19:23

Ha en underbar helg!! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards