Direktlänk till inlägg 25 september 2012

En bok som inte är värd att läsas om - är inte värd att läsas alls.

Av anna - 25 september 2012 17:15

Plockat ihop sommargrejorna på uteplatsen, poolen är redan vinter-ned-bäddad - så det var på tiden att jag tog tag i det övriga. *suck*

Det var allt en usel sommar, visst vart det varmt i mellan åt, men inte sommar som jag vill ha det!

Jaja, om 3 månader är det julafton, typ, alltid något att se fram emot.


Idag har jag slösat slantar! Jodå, det är sant! Soldaten kommer säkerligen inte uppskatta det - men just i detta fallet bryr jag mig icke!

Ha!


För att, igår berättade jag om en bok jag lagt ut på Tradera som nu var uppe i mer än femhundra kronor! Och nu snackar vi Wahlströms flickbok...... Det är den sista delen i en serie - som jag älskat och vördat sedan elva års åldern, och jag vet att sista bocken är gräsligt svår att hitta.


Själv köpte jag den när den kom ut 1991 i bokhandeln, för 30 - 40 kronor.

Med tanke på vår trista ekonomi tänkte jag att "okey, boken får offras" Nu är inte det så hemskt som det låter eftersom jag inte är speciellt förtjust i den. Det låter säkert hemskt otacksamt och snobbigt av mig, men : det händer ofta att författare "tappar" gnistan i sitt skrivande i hög ålder.......tyvärr.

Visst, nu är inte min serie komplett längre, men vad gör det. Om 100 år.


Jag berättar den kuliga nyheten och får till svar :


"- Är det lönt? Sälj hela serien istället"

"- Men......jag älskar den ju....där är böcker som Modern haft som liten också...."

"- Det är bara böcker! Det är väl inget att spara på!"

"- Men, men......böcker blir ju som ens vänner - liksom!"

"-???!!! det är papper med ord!"


Här kom vi överens om att vi inte kunde förstå varandra samt jag tog beslutet att göra något SKOJIGT för slantarna!


  


Nyfiken? Kolla här.


I och jag hade ett ärende på stan, kom förbi klädesbutiken som hade rea-ställ utanför dörren....... Oj! Vad vi fyndade!

Till inga priser alls!


   


- 195 kr och 150 kr -


 


Mörklila blommor


   


Baksidan samt närbild på spetskanten


  


- Som grädde på moset, 2 par Pippi strumpor ā 39 kr -


 


  

 
 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

25 september 2012 20:37

Älskar rubriken, så sann :D

http://angelica.blogg.se

 
Emm

Emm

25 september 2012 21:45

Klart du skulle unnat dig boken efter att ha längtat så. Fina fynd du fann. :)

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

25 september 2012 22:47

Alltid kul att fynda :)

http://bian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards