Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Rena mörkret.

Av anna - 22 augusti 2012 22:00

Jaha ja, maten stod i ugnen, jag hade precis tänt för tv:n - ja, ni vet, kvällslugnet.


gick strömmen all världens väg, kikade in på e.on:s hemsida....massor  med problem här runt Skurup. Nice.

Och mobilen pep till, 10 % batteri kvar. Båda mina datorer behöver två hål i väggen för att fungera.

Plockade fram stearinljus och placerade ut på lämpliga ställen, myyysigt blev det.

Alldeles tyst.


Djuren kände nog av att det var något som inte stämde, de kom tassande från alla håll.

Inte hönsen, de sov. Höns är kvällströtta, till och med värre än mig själv.


Vi väntade tills ugnen blivit kall, då åt vi. Degen var lite mjuk och osten inte riktigt smält, min hemmagjorda pizza blev "sådär", men god ändå.

Under middagen, i stearinljusens sken, planerade vi för nästkommande strömavbrott. Att vara förbered skadar inte.

Läst något om kraftiga solstormar som kan slå ut elen i  f l e r a   m å n a d e r.


   


  

 
 
sellwins skönhetsblogg

sellwins skönhetsblogg

23 augusti 2012 15:16

Bloglovinbyte? Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig!:)

http://www.sellwin.se

 
ANGELICA.BLOGG.SE

ANGELICA.BLOGG.SE

25 augusti 2012 20:33

Usch vad jobbigt när strömmen går :(

http://angelica.blogg.se

anna

26 augusti 2012 10:43

För det är det - gissa vad som hände igår kväll.... :-(

Måste införskaffa batteri och fler stearinljus!

/ANNA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards