Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Sjörövare o banditer - ta Er i akt!

Av anna - 23 juni 2012 16:49

Soldaten trimmar sin häck....

Häcken i trädgården alltså.


  


Vädergudarna skojade med oss igår, regn och rusk enda fram till femtiden - då alla moln försvann och solen sprakade loss + vinden mojnade! Perfekt, midsommarmaten kunde intas under strålande sol och med glitter av regndroppar i gräset, som små glimrande diamanter.

Lilla vovven Pinglan tog emot oss, med pipande skall. Tur jag inte tog gamla tanten med mig, hon hade försökt sätta sig på lilla Pinglan....som hon brukar göra med Nessie här hemma.


Gott!

Åt tills jag var fyrkantig. Byxorna spände om lilla magen (har seriösa funderingar på att införskaffa mamma-byxor, med rejäl resår över magen) Grannen med hönsen´s föräldrar var trevliga. Uppskattar mycket att komma hem till folk och det känns som om vi känt varandra ett bra tag.


Kvällens fånighet stod jag för :


Grann-modern "- din syster, är hon lika trevlig som dig?" (tack för det!)

Jag "- njaa - hon är mer som XX (grannens namn)......"


Sade jag glatt till grannens kära mor.

Givetvis menade jag det positivt!!

Jag blev inte utslängd på åkern utan fick jordgubbar som grädde på moset.


Läste i tidningen i morse om vem som tjänar mest / är rikas i "din" kommun..... Bryr jag mig?!

Inte mycket.

Det är väl trevligt för dem, antar jag - men undrar hur trevligt personerna i fråga tycker om att hamna i tidningen? Folk i dag är ju lite märkliga och smått onda...


Varenda dag (?) står det om hemska överfall i hemmen av rånare och banditer. Är det dax att börja bli rädd??

Skaffa taggtråd och höga staket, minfält och ha upplyst hela natten?


Hela dungen kryllar av hundar.....så än är det inte behov av vaktjycke. Och; nej, det är inga chihuahua-små saker som bor här inte. Visserligen bor inte alla i vårt hus, men vägg i vägg - typ.


Vad är det nu som rasar omkring här i dungen....b la en schäfer, en dobermann och någon typ av mastiff - tror jag att hon är.

Och givetvis gamla tant jycken - icke att förglömma! Hon la ner Balla Balder med en släng. Och han är en stor grabb!! (kan han vara; schäfer,rottweiler o labbe?!)


        


- bild tre har jag lånat härifrån,

och är inte ett dugg säker på att rasen är rätt.

Det är ganska likt ändå, om du tittar lite ur ögonvrån -


 

- Balla Balder -


Inte att förglömma

Grannen med hönsen har även tilldelats en hel koloni med mus och grod-fångare.

dvs :


 

- lånad här -


Min catz kan inte benämnas som en koloni, de är mera ett mindre sällskap - med olika åsikter...

...eller två syskon med ett femte hjul - och det är stackars Tess.


 


  



 

 
 
The Life Of Yarp - Tävlingar!

The Life Of Yarp - Tävlingar!

23 juni 2012 20:45

Hihi mammabyxor diskuterades igår också! Min sambo fick knäppa upp jeansen för han åt för mycket, hahaha, så då pratade vi faktiskt om mammabyxor hehe. Det kasnke vore något att ha till jul och midsommar? ;).

SV Oh det lät ju gott med Nutella i! Brukar du garnera med glasyr då eller har du något på bullarna?

http://yarp.blogg.se

anna

24 juni 2012 11:13

Jag blir mer o mer inne på de där mamma-byxorna! En helt fantastisk stor och bred resår att placera magen i - måste vara sjukt bekvämt... :-)
Din sambo o jag kan ju starta nytt mode = töjbara kläder för oss med matglädje?!

Jag ska testa och baka dina bullar, för det supergott! Jag testade med vit choklad för ett tag sedan (smälte den) det blev gott, men inte som Nutellan....
Ibland har jag hackad mandel på dem, oftast blir det pärlsockar (av ren lathet o fantasibrist)

Ha en god dag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards