Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Bébé på fikabesök

Av anna - 11 december 2011 19:22

Katten är knäpp. Någon sorts diagnos borde han ha...grabben klarar inte av stängda dörrar. Ett pipande och gnällande ligger som en slöja över huset. Här är - onekligen - ett gäng dörrar och de flesta stängda för att hålla värmen i rummen. Kattskrället har alltid lidit av den här åkomman. Ytterdörrar är helt okey att ha stängda, det är också märkligt - dörr som dörr.

Förmiddagar och kvällar bryter den här manin på dörrar ut. Förstår helt och fullt pipet vid altandörren, så han kan komma åt kattluckan till katthänget.

Precis öppnat dörren ut till hallen så han kan gå upp till andra våningen - där alla dörrar är stängda - 6 st.

 


Idag har vi haft lunchbesök! En liten bébé - som låg på golvet och tittade på julgranen. Bébén är söt som socker och absolut mysig att hålla i, även om jag sa "lilla, lilla kisen/vovven" Men det var med kärlek! 

Katterna låg och tryckte under hela besöket, även om det var människor (- bébén) som dom träffat förut. Hunden däremot bar sig åt som det var gamla vänner sedan länge.

Åt goda smörgåsar och danska äppel-tjosan med socker och sylt. Är mätt ännu.


 


Farmors-tomten står vid spisen och övervakar mina kulinariska övningar.

Hennes ständiga plats under juletid.


 


Mina hyacinter har sett bättre dagar, börjar mögla ihop sig :-( Får ta och införskaffa nya till julafton, obligatorisk julaftonsdoft tillsammans med : gran, levande ljus och brunkål.


   


Mina köksmöss är i full fart! Hänger och klänger överallt.

Som Askungens möss :-)


 


Flygande gris med guldiga vingar, hänger och vaktar brandvarnaren.

Inköpt som julklapp för många år sedan, av någon anledning stannade den i min ägo.


 


Tjockis tomte på röd duk.

Funderar på att ha den som motiv på nästa års julkort.



Slötittat på Arga snickaren på tv....och förundras över människors oförmåga att avsluta sina projekt. Att starta upp nya saker verkar vara hur lätt som helst. Men sedan? Bom stopp.

Jag är helt med på att det är skoj att hitta på nytt som ska fixas, absolut! Men för allt i världen, avsluta det första innan nästa påbörjas. Hur svårt kan det vara?

Men det är ju bara jag. Nu jämför jag med något helt annorlunda - men som gör mig tokig! Jag börjar att lägga i ordning i klädkammaren, ska hämta något i köket - där jag ser att disken står kvar och kräver uppmärksamhet... Så är jag då där och fixar istället. Tills det slår mig "men! klädkammaren då?!"  Ahhhhh!

Okey då, det är svårt att avsluta det jag börjat med   Men det är ju lite skillnad på att bo på en byggplats utan rinnande vatten eller andra nödvändigheter - och att ha en garderob som ser ut som ett bombnedslag.


Ett bra riktmärke är : har du inte pengar till att slutföra projektet = starta det inte! Gör en budget version istället! Lite färg gör underverk!


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards