Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Lätt fånget lätt förgånget

Av anna - 17 oktober 2011 16:30

Måndag.

Eftersom släpet har körförbud och nu blivit lagat så tänkte vi oss en tur till besiktningen med den.

Färden dit gick hur bra som helst, vi pratade skräp och lyssnade på radion. När vi kom fram stiger Soldaten ur bilen....men är lika snabbt tillbaka. Jaha ja, en liten grej på släpet hade trillat av! Som borde vara på vid besiktning...

Så vi vänder tillbaka, kör samma väg, envist stirrande i marken. Hade vi tur skulle den där saken ligga fint och vänta på oss, så där lite snyggt och lättplockat vid vägrenen. Men det gjorde den givetvis inte. Med vår tur så har den säkert tagit ett rejält skutt av glädje att vara fri, ut i dikeskanten och sedan vidare in i en kohage. Inte för jag lider av någon direkt ko-skräck, men att ge mig in och snoka runt bland okända kor ligger inte för mig.

Nåja, väl hemkomna fixar det sig ändå, minsann om det inte finns en till sådan där grej! Ut på vägen igen, kommer fram - med alla saker som bör finnas på släp - får där veta att dom gör inte besiktningar på just släp... Men kanske om vi talade med The Boss så kunde det fixa sig...han var dock inte på plats, fick mobilnummret. Tack för det.

Ringde, -"ring imorgon" så skulle han se om det gick att trolla med knävecken.


                             


Blev inte riktigt som vi tänkt oss idag, men tröstar oss med att än står vallmon i full blom! Fantastiskt! Lupinerna som blommade för andra gången det här året börjar nu vissna ner och se skröpliga ut.


Imorgon blir det ändå en tur till Lilla Hålan för att plocka lite saker från den givmilde som gillar köra grävskopa. Man ska hjälpa varandra och vill han nu rensa sitt område på bra saker så säger man inte nej ; )


På onsdag är det STORstädning inför fotografen ankomst till lägenheten. Han kommer på torsdag och så länge ska väl damm och annat otyg kunna hålla sig under mattan och soffan.


På torsdag kommer även de tre små grisarna - får se vad dom tar med sig. Tjo och stimm eller förkylningsbaciller......





 
 
Sajberlena

Sajberlena

19 oktober 2011 10:17

Hej!
På något vis påminner du mig lite om mig själv ;) Jag gillar det du skriver och du har fått en Award hos mig om du vill ha den! Naturligtvis behöver du inte ta emot den, du gör som du vill.
Blogga på!
Lena

http://sajberlena.bloggplatsen.se

anna

20 oktober 2011 07:54

Givetvis vill jag det!! Vad KUL att någon läser och känner igen sig själv i mina ord : )
Suttit här och läst Din blogg, och: Jodå visst påminner vi om varandra. (ska bli trevligt att fortsätta följa din blogg!)

/ANNA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 11 september 2015 18:54


Alltså! Jag är en fis, en försiktig räka som spanar runt innan jag kliver iväg. Oftast.   Men ibland tappar jag det och med solsken i blick störtar ut på äventyr. Mycket märkligt. Några exempel? Oki.   Nu i somras var jag och den li...

Av anna - 8 september 2015 19:11


Jag missade helt den där Twilight-hysterin. Tyckte varken böckerna eller filmerna lockade. Såg dock filmerna - även om jag slumrade lite då och då.   Så nu i sommar har den där tonåringen blivit totalt förhäxad av dessa böcker och filmer. J...

Av anna - 3 september 2015 15:14

Det var den sommaren. Visserligen blommar vallmon ännu och jag kan gå barfota. Men sommarljuden är borta.   Småfåglarnas tjatter har tystnat, nu är det kråkkrax och måsskrik. Det är inte lika mysigt! Absolut inget fel på dem, men sommarkä...

Av anna - 30 augusti 2015 21:11

Söndag. Helga vilodagen, eller nåt. Så jag arbetade. Är jag prästens lilla piga - så är jag det full ut.       Klockan elva i förmiddags skulle det levereras mat till arbetsplatsen, klockan tickade och inte en käft dök upp. Mycket t...

Av anna - 29 augusti 2015 15:12


Lördags-feeeling! Solen skiner och vinden blåser. Perfekt för tvätthäng - så det blev det. F-n vad jag är hurtig!   Bör dammsuga, men vad jag bör göra och vad jag gör är inte alltid detsamma. Tyvärr, verkligen! Jag är en latmask, mycket...

Kategorier

Senaste inläggen

Shoppa loss

Tips

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS

White Flower 50
Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Skapa flashcards